wisselstukken online shop
  • Registreren  |  
  • Contact  |  
  • Algemene voorwaarden  |  
Hotline:
Auto-onderdelenshop24.nl - Hotline und Support.
Maandag - vrijdag: 8:00 - 23:00 Zaterdag: 8:00 - 18:00
Goedkoop en veilig winkelen
Reusachtig aanbod
Snelle bezorging

Poly-v-snaar / v-geribbelde riem

Auto reserveonderdelen: V-snaar

Zoek Poly-v-snaar / v-geribbelde riem: selecteer uw automerk

Poly-V-snaar / Geribde riem

De geschiedenis van de aandrijvingstechniek in automobielen is nauw verbonden met de productie van riemen. Na een periode waarin aandrijfkettingen van toepassing waren, werd al snel duidelijk dat het gebruik van elastische riemen effectiever was. De eerste aandrijfriem was een vlakke riem, die op den duur door de V-snaar vervangen werd. Dit had veel voordelen tot resultaat. De nadelen konden echter niet geheel worden gladgestreken. Gedurende de decennia van zijn toepassing werd de V-snaar steeds weer veranderd. Het lukte echter niet, de struktuur zodanig te veranderen dat de eigenschappen zich ook veranderden.

Dit lukte pas nadat in de lengterichting ribben werden toegevoegd. Het als Poly-V-snaar bekendstaande onderdeel behielt de uiterlijke V-vorm, en wist een een aantal van de nadelen van de vlakke riem te overwinnen. De omvattingshoek kon weer wat kleiner uitvallen zodat ook een kleinere radius weer mogelijk werd. Bovendien was het nu niet langer een probleem, meer aggregaten door één riem aan te drijven. Dit creëerde plaats onder de motorkap die ook hard nodig was omdat steeds meer onderdelen werden ingezet. De gelijktijdige aandrijving van meerdere aggregaten werd mogelijk omdat de Poly-V-snaar het toeliet, ook de buitenste zijde van de riem voor aandrijving te gebruiken, alhoewel deze een glad oppervlak bezat. Door zijn grotere taak werd de geribde riem zeer sterk belast en moest hij vaak bijgesteld worden. Omdat deze functie geautomatiseerd kon worden, betekende dit dat hij daarvoor niet naar de garage moest. Omdat de geribde riem een lang leven heeft, was hij lange tijd zeer succesvol.

Zijn vervanging is zelden vóór de 150.000 km-grens noodzakelijk. Zoals de V-snaar wordt ook de geribde variant uit een mengsel van rubber en metaalweefsel vervaardigd. Dit garandeert zowel elasticiteit als ook stabiliteit en stevigheid. De vervanging van de V-snaar is niet altijd makkelijk, omdat zijn positie moeilijk toegankelijk is. Vaak moeten er aggregaten losgemaakt en verplaatst worden. In onze online shop worden alle onderdelen zeer voordelig aangeboden, zoals ook de wielremcilinder, vliegwiel, spoorstang, schokabsorberende bumper, deurhendel, etc.

Distributieriem / tandriem bestel goedkoop
Distributieriembeschermkap bestel goedkoop
Gordelspanner bestel goedkoop
Riemschijf / katrol bestel goedkoop
Spanrol bestel goedkoop
Bestsellers