wisselstukken online shop
  • Registreren  |  
  • Contact  |  
  • Algemene voorwaarden  |  
Hotline:
Auto-onderdelenshop24.nl - Hotline und Support.
Maandag - vrijdag: 8:00 - 23:00 Zaterdag: 8:00 - 18:00
Goedkoop en veilig winkelen
Reusachtig aanbod
Snelle bezorging

Onderdelen RENAULT

Selecteer simpelweg het passende model RENAULT en bestel eenvoudig wisselstukken

RENAULT: Soorten transmissie
  • Automatische transmissie, 3 versnellingen
  • Automatische versnellingsbak
  • Automatische versnellingsbak, 4 versnellingen
  • Automatische versnellingsbak, 5 versnellingen
  • Handgeschakeld
  • Handgeschakelde versnellingsbak, 4 versnellingen
  • Handgeschakelde versnellingsbak, 5 versnellingen
  • Handgeschakelde versnellingsbak, 6 versnellingen
  • Manuale / Automatische versnelling
  • Volautomatisch
RENAULT: Voertuigtype
  • Bestelwagen
  • Bestelwagen/Bus
  • Bus
  • Cabriolet
  • Coupé
  • Hatchback
  • Hatchback/Van
  • MPV
  • Open laadbak/ Chassis
  • Pick-up
  • Sedan
  • Stationwagen
  • Terreinwagen gesloten

RENAULT wisselstukken

RENAULT kwaliteitsonderdelen goedkoop

Het begin, toen Louis Renault zijn zelf ontworpen wagen bouwde, tot aan het moment van de proefrit, klinkt als een sprookje. Uit een aantal houtblokken bouwde hij in 1898 in een schuurtje in Parijs een onderstel, dat hij van een motor voorzag. Nadat de proefrit door Parijs ten einde was, had de auto een onuitwisbare indruk bij een aantal burgers achtergelaten, die spontaan besloten, Renault opdracht te geven voor de bouw van een dergelijk vehikel. Renault kwam terug met twaalf opdrachten op zak en zijn broers besloten van de situatie gebruik te maken en een autobedrijf op te richten. Louis vertegenwoordigde de technische kern van de firma, terwijl zijn broers de commerciële kant voor hun rekening namen.

Al snel kwam de geweldige uitvindersgeest uit de fles. Ook vandaag nog profiteert de autobouw van de toenmalige verworvenheden door Louis Renault. Zijn motoren werden voor het eerst met een remtrommel, een schroefbare bougie en een cardanas uitgerust. Zelfs de huidige turbolader met compressor is aan hem te danken. Zo is het dan ook niet verwonderlijk dat de onderneming in 12 jaar meer dan 100 werknemers had. Omdat de productie naar voorbeel d van Ford aan de lopende band plaatsvond, konden modellen gunstig worden aangeboden. Tussen Ford en Renault ontbrandde dan ook een wedloop om de Europese top in de autobouw. De oorlog van 1939 tot 1945 betekende bijna het einde van de fabriek. Tijdens de Duitse bezetting werd Renault gedwongen voor de Duitse bezetter te werken, en werd hij in 1945 als collaborateur gearresteerd. De firma werd staatseigendom. Renault stierf tragisch in gevangenschap.

Onder staatsregie zette zich de ondergang voort. De kwaliteit en de stiptheid van levering lieten duidelijk te wensen over. Pas na de herprivatisering ging het weer opwaarts met het bedrijf, een proces dat in 1960 als afgesloten gold. Door aankoop en de creatie van productiehallen en gunstige standplaatsen heroverde het bedrijf een plaats aan de wereldtop. In onze online shop kunnen alle onderdelen altijd tegen gunstige voorwaarden worden gekocht, zoals de aandrijfas, knipperlichtrelais, remschijf, smoorklepsensor, veerpoot, etc.